Menurut Social Times, 88.4% pengguna Internet Malaysia memiliki akaun Facebook. Hal ini menunjukkan bahawa pengaruh Facebook sangat kuat sehingga menjadi laman sosial utama dalam kalangan rakyat Malaysia.
Selain itu, perkongsian gambar juga meningkat dalam kalangan pemilik akaun Facebook di Malaysia kepada 57% dari tahun 2009 hingga tahun 2010.
Berikut merupakan senarai 10 buah negara yang dipengaruhi kuat oleh Facebook:
Bil. | Negara | Penggunaan Internet | Pengaruh Facebook |
1. | Filipina | 29.7% | 93.9% |
2. | Israel | 71.6% | 91% |
3. | Turki | 45% | 90.9% |
4. | Chile | 50% | 90.2% |
5. | Argentina | 64.4% | 89.2% |
6. | Malaysia | 64.6% | 88.4% |
7. | Indonesia | 12.3% | 87.5% |
8. | Peru | 27% | 87.2% |
9. | Colombia | 48.7% | 86.9% |
10. | Venezuela | 37.7% | 86.2% |
Dapatlah kita simpulkan bahawa penghasilan e-mel 1Malaysia langsung tidak relevan dengan kehendak semasa.
Sumber: Social Times menerusi Amanz
EmoticonEmoticon